20 Kasım 2011 Pazar

Güzel Adamlar- Onur Ünlü

En sevdiğim dizinin, en sevdiğim yönetmeni. Yönetmen koltuğuna geçtiğinde Onur Ünlü olarak anılan; lakin şiirlerinde Ah Muhsin Ünlü olarak tanıdığımız garip ama derin, ince ve keskin sözlerin sahibi şairim güzel adam.
Ah aşk!
Bir topluluğun fotoğraf çekildikten sonra
Dağıldığı
An.
                           (Gidiyorum Bu, sayfa:36.)

Bende bir kafa takıntısı var. Bazı insanların nasıl olup da böyle bir kafaya sahip olduklarını hep merak etmişimdir. Bu kafalar takip edilesi, peşinden gidilesidir. Güzel adamlar bu grupta yer alır. Onur Ünlü o dehalardan biri. Biraz deli olduğunu düşünüyorum. Hayata hangi pencereden ya da uçurumdan bakıyorsa oraya gitmek istiyorum.

Zaman zaman "Gidiyorum Bu" şiir kitabını elime alıp sesli okumalar gerçekleştiriyorum. Sesimin bu kötü haline bile yakışan, ayrıksı duran, içime işleyen bir yanı var. Ötenizde berinizde duranlar, kendinizden geçmiş o şevk anınızı anlamakta sıkıntı duyabiliyorlar.

Sel Yayınlarından çıkmış olan kitabın geçtiğimiz günlerde yeni bir baskısı yapıldı. Onur Ünlü yeni bir şiir kitabı çıkarmayacağını ve yazdığı yeni şiirleri, "Gidiyorum Bu"nun son baskısına ekleteceğini söylemişti bir röportajında. İşte bahsedilen o baskıda taze şiirler mevcut. Maalesef henüz edinmedim.

 Şairin en sevdiğim dizeleri aşağıya alıntıladığım dizelerdir. Mükemmeldir. Tutkuyla sevilir. Sık sık okunur.
İnanmışım kaybetmek esrarıdır olmanın
Çıldırmış bir vaşak gibi kaybediyorum.
İpimden kurtulmuşum kaybediyorum.
Birleşmiyor ellerimiz haykırıyor trapez
Tanklar tank olup geçiyor üstümüzden
Helvetius haklı, devlet şaşkın, piyanist kara
Memleket sana rağmen ket vururken yarama
Şu çıplak çocuk şu tüyük bürk şairi ben
-Ve emir "kûn" diyor; doğuruluyorum-
'bu ülke'den daha bıçkın tamlama bilmiyorum.
Ayakkabılarını kapımın önünde görmeyi istiyorum!
Çünkü bu,
Seni Seviyorumum içine nal salmak demektir.
Ve hareketinin bana durduğunu akla uydurur.
Oysa seni sevmem toplumu meşru kılar
Ve gitmen beni dile indirger sevgilim...
                                                (Gidiyorum Bu, sayfa:61.)

Onur Ünlü, şu an kanser tedavisi görüyor. Bu nedenle Leyla ile Mecnun dizisini bir başka yönetmene devretti. "Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikâyesi" filmini çektiği sıralarda da başka bir yönetmene emanet etmişti diziyi. Yaz günlerine denk gelen o bölümlerde, onun bakış açısının yoksunluğunu fazlasıyla hissetmiştim. Şimdiki yönetmeni, emanet edilen önceki yönetmenden daha başarılı bulsam da en sevdiğim diziyi, onun perspektifinden izlemeyi isterdim. Böyle güzel adamlar hep aramızda olsun ve biz onlarla aynı çağı paylaştığımız için mutlu olalım. Yoksa yaşadığımız günler çekilir gibi değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder