17 Kasım 2013 Pazar

Shi / Poetry / Şiir



Bir film seyretmek hayatınızın akışını değiştirir mi? Sanırım bu soruyu bu yüzyılda sormak bir hayli saçma! Film eleştirmeni değilim. En fazla izlediğim filmin beni etkileyen yönünden söz edebilirim. "Shi" Güney Kore sinemasından izlediğim ilk filmdi. Bu film sonrası çalıştığım okulda bir okuma atölyesi kurdum. Katılan öğrenci sayısı oldukça az olsa da filmin üzerimdeki etkisini göstermesi açısından mühimdir.

Yaşadığımız yılların bir sonucu olarak etkilenmelerimiz de saman alevi gibi oluyor. Üzerinden 24 saat geçmeden bayıldığımız şarkıyı tüketmiş, sevdiğimiz filmi unutmuş, okuduğumuz kitabı kenara bırakmış oluyoruz. Başucu kitaplarımız, dönüp dönüp dinlediğimiz şarkılarımız, arada özleyip izlediğimiz filmlerimiz çok az.

İşte o çok az listeme kattığım çok güzel bir filmdi "Shi" Alıntıladığım şiir filmin sonunda yer alıyor. İrkilerek ve sarsılarak dinledim şiiri. izleyenler bilir de izlemeyenler için finalde değeri net bir biçimde anlaşılacak güzellikte. Şiire ulaşmamı sağlayan arkadaşım Konserve Ruhlar'a yeniden teşekkürlerimi iletiyorum.

"Agnes’in Şarkısı"

Anne

Hava nasıl oralarda?

Issız mı yine?

Günbatımı hâlâ ateş kırmızısı mı?

Orman yolundaki kuşlar şarkı söylüyorlar mı?

Yollamaya cesaret edemediğim

Mektubu kabul eder misin?

 

Söylemeye cesaret edemediğim

İtiraflarımı dinler misin?

Zaman geçecek mi?

Güller solacak mı?

 

Şimdi elveda deme vakti

Esip geçen yel gibi

Gölgeler gibi.

Tutulmamış sözlere,

Sonsuza mühürlenmiş aşklara,

Bileklerimi öpen çimenlere,

ve beni takip eden küçük adımlara

elveda deme vakti.

 

Karanlık çöküyor sanki.

Yeniden bir mum yanar mı?

Kimse ağlamasın diye...

ve seni ne çok sevdiğimi

bil diye

dua ediyorum.

 

Sıcak bir yaz gününün

ortasında uzun bir bekleyiş

Babamın yaşlı yüzüne benzeyen

eski bir patika

 

Yalnızlık bile yabani bir çiçek gibi ürkek,

yüzünü çeviriyor.

 

Nasıl sevdim seni

sessiz şarkını duyunca

nasıl da titredi kalbim.

 

Dualarım seninle

Kara nehri geçmeden önce

ruhum son nefesiyle

parlak bir günün hayalini

görmeye başlıyorum

Tekrar uyandığımda,

ışıktan gözlerim kör

seni buluyorum...

yanı başımda duruyorsun.
 
Yang Mija ( Ah Mija!)
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder