15 Aralık 2011 Perşembe

Bir Şarkı (Mehmet Erdem-Olur Ya)

Onur Ünlü'nün yönetmenliğini yaptığı ve Haluk Bilginer'in sesiyle "Şiddete meyyalim vallahi dertten" roman dizesini gönlümüze nakşettiği Polis filminin soundtrackı "Olur Ya".

İlk olarak Dublörün Dilemması kitabında okumuştum o mısraı. Altını çizmiştim. Nuh Tufan'ı kullanan Ferruh Ferman'a aitti söz. Murat Menteş'i sevme nedenlerimden biridir Dublörün Dilemması. Kitabın kapağında Onur Ünlü dahil üç afili filintanın fotoğrafı bulunur(Alper Canıgüz-Gökdemir İhsan). Dosttan dosta göndermedir filmdeki sözler. Tesirlidir. Belki bir filmin yazılma nedenidir. Günümüz edebiyatının geleceğine dair güven veren cümleleridir.

Nuh Tufan gibi bir kitap kahramanı çok sık çıkmıyor karşımıza. Gerçek olsa da arkadaşım olsa, yanıbaşımda olsa, o konuşsa ben dinlesem, ben yazsam o okusa, sürekli filmlere ve şarkılara gönderme yapsa, yine iflah olmaz çok zeki bir albino olsa, fena olmazdı. Okuyalı iki yılı aşkın bir zaman oldu, hala roman kahramanım Nuh Tufan'dır. Onun her daim kıyısında olan arkadaşı İbrahim Kurban'ı kıskanmaktayım. Fantastik kahramanım bu dünyaya biraz fazladır.

"Olur Ya"ya gelecek olursak çok iyi bir şarkıdır. Güzel adamların ürünüdür.

Mehmet Erdem'in sesinde Haluk Bilginer'i aratmayan bir buğu sözkonusu. Dinleyeni yenilenmeye çağıran kışkırtıcı bir yanı var. İlişkinizi gözden geçirmenizi tavsiye eden bir yanı olmakla beraber umutsuz bir tavır da şarkının satırları arasında dolaşmakta. "Olur Ya" imkasızı isterken küçük bir umut kırıntısı da taşıyor. Filmin özetidir adeta.

Sırf sevdiğimden, bugün öyle hissettiğimden, beni anlattığı, bir günü, ânı hatırlattığından, günüme not düşmek istediğimden, dinlemekten usanmadığımdan defterimde yer veriyorum.

Ey gerekçeler kime gereksin!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder