14 Aralık 2011 Çarşamba

Bi'Deha

Garip bir hafta geçirmekteyim. Üzerimden uzun süre etkisini atamayacakmışım gibi hissediyorum. Bu bir yol ayrımı gibi görünüyor. Sadece iki saatçik vakit geçirdiğim kelamı güçlü bir dehanın ya da delinin sözlerinin tesirindeyim. Bu zamana değin -kendisine itiraf etmesem de- düşünceleriyle, farklı görüş açısıyla beni her daim etkilemiş tek kişi kocam oldu. Onunla genellikle aynı şekilde düşündük. Ayrıldığımız noktalarda ise hep ikna edilen kişi ben oldum. Kamusal alanda kaybedenlerden olsa da çevremdeki en zeki adamlardan biridir.

Sıradan bir hayatı sürdürürken 12 Aralık 2011 Pazartesi günü iş çıkışında hiç istemediğim halde, bir arkadaşıma eşlik etmem gerekti. Gittiğimiz mekanda yedi kişiden oluşan bir grup bulunmaktaydı. İçlerinden sadece birini tanıyordum. Bu insanlarla tek ortak noktamız meslektaş olmamızdı. Konuşma sürecinin başındayken yaşı ve meslek tecrübesi bizden biraz fazla olan şu an adını bile hatırlamadığım deha konuşmaya başladı. Tartışmanın olamayacağı o ortamda sorular ve yanıtlarla beni her dakika şaşırttı. Sorgulamayı aklımdan bile geçirmediğim konularda ufuk açıcı, raydan çıkaran saptamalar yaptı. Her şey bir yana görmeye alışık olmadığım cesaretine hayran kaldım. Farklı olmak bu olmalı diye düşündüm. İlk defa cümleleri yere sağlam basan, ne dediğini bilen, başını da sonunu da gören kesinlikle çok zeki biriyle karşılaştım. Bir daha gitmeyi düşünmediğim buluşmaları iple çeker hale geldim.

Böyle zamanlar sıkça gelmiyor başıma. Bir sözün, bir kitabın, belki bir şarkının peşine düşmüşlüğüm, etkisinde kalmışlığım, kafa yormuşluğum çoktur. Fakat ilk defa bir insanın büyüsüne kapıldım. Sevilen bir şarkının saatlerce dinlenilmesi gibi onu dinlemek arzusundayım.  Bazı hususlarda hiçbir zaman onunla aynı doğrultuda düşünmeyeceğim. Tabularımı yıkamayacak; ama ondan öğreneceğim çok şey var. Şanslıyım.

Bir insan tanıdım ve hayatım değişecek mi acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder